Het werven en behouden van lezers (abonnees en losse kopers) is belangrijk voor een gezonde exploitatie van een tijdschrift. Welke middelen kun je inzetten om lezers te verleiden om kennis te maken met je blad? En hoe maak je van een incidentele koper een trouwe abonnee? Er bestaat geen standaard-recept, maar je kunt veel bruikbare ideeën opdoen die je na deze cursusdag voor je eigen doelgroep kunt gaan uitwerken.
In deze cursus komt onder andere ter sprake:
- Samenhang tussen lezer, redactie en adverteerder
- Marktsegmentatie, benoemen van doelgroepen
- Opstellen van een marketingplan
- Inzet van diverse promotiemiddelen
- De functie van de lezer-bladbinding
- Het beoordelen en schrijven van verkoopbrieven
Tijdsduur
1 dag
Kosten
€ 1.675,- per cursusgroep
Aantal deelnemers
Maximaal 12
E-learning
Dit onderwerp is ook als e-learning cursus beschikbaar. Meer informatie lees je bij de Basic Marketingcommunicatie.
Comments are closed.