De Uitgeversacademie op de longlist voor de LOF-prijs

De Uitgeversacademie is dit jaar gestart met een geheel nieuw en innovatief uitgeefproject Crisiswerkplaats.nl.
Dit project is bedoeld om met vakinformatie en sociale media zoals Twitter praktische tools te bieden aan iedereen die een rol vervult tijdens de crisiscommunicatie. Denk daarbij aan voorlichters bij brandweer, politie, gemeenten, maar ook aan de media. En natuurlijk aan het publiek dat zich via de sociale media ook steeds vaker een plek verwerft in de informatievoorziening tijdens een crisis. Een belangrijk motto van Crisiswerkplaats is: ‘geïnformeerd wachten vermindert stress’.

lofprijs-logoDe Crisiswerkplaats is ingediend voor de LOF-prijs voor vakinformatie. En….we behoren tot de 10 inzendingen op de longlist. Uit 31 inzendingen is ons project uitgenodigd om voor de jury een presentatie te komen houden op 17 november.

 

Uit de 31 inzendingen selecteerde de jury de longlist van tien inzendingen:

  • 360 graden Marketing Solution – Reed Business
  • Crisiswerkplaats.nl – Uitgeversacademie
  • Duurzaam Gebouwd – CEO Media
  • Emedia – Reed Business
  • Food Inspiration Magazine – Shoot My Food
  • Groot nieuws, Lokaal effect – AOB
  • Mediafeitenboekje Nederland – Carat Insight
  • REAXYS – Elsevier
  • Skipr mashup – Springer Media
  • Twinklemagazine.nl – BBP Beerens Business Press

De LOF Prijs voor Vakinformatie is dé  jaarlijkse kwaliteitsprijs voor vakinformatieve en professionele producten en diensten voor beroep en bedrijf. Aan de prijs is een geldbedrag verbonden van € 10.000,-.
Nieuw is dat de jury dit jaar de uitgeefprestatie van de teams achter het product onder de aandacht brengt. Dat heeft geleid tot een bijzonder gevarieerd, spannend en inspirerend mededingingsveld met zeer uiteenlopende soorten inzendingen én inzenders. ‘Bij de LOF Prijs van 2011 staat dan ook de creativiteit in de mediabedrijven centraal!’, aldus juryvoorzitter Lize Alink.

De LOF-jury voor Vakinformatie 2011 bestaat uit:
Lize Alink(voorzitter), zelfstandig adviseur redactionele strategie en ontwikkeling; Klaas de Boer, directeur Amerstone, bureau voor media en communicatie en directeur bij uitgeverij Terra Lannoo; Alex Beishuizen, hoofdredacteur van Intermediair; Ben Crul, hoofdredacteur Medisch Contact/Artsennet en winnaar van de LOF Prijs voor Vakinformatie 2010; Michael Dam, zelfstandig uitgeefadviseur marketing en sales; Frank Iwema, directeur OrangeLane Media en Wim Raaijen, hoofdredacteur Petrochem en Biochem en directeur Industrielinqs pers en platform.

Nominaties en prijsuitreiking
Na individuele jurering en een presentatie van de inzendingen op de longlist aan de eindjury worden eind november de nominaties voor de LOF Prijs voor Vakinformatie 2011 bekend gemaakt.
De feestelijke presentatie van de genomineerden en de bekendmaking van de winnaar vindt plaats op maandag 31 januari 2011 in de Hermitage in Amsterdam.

De LOF Prijs voor Vakinformatie is een initiatief van de Stichting Lucas-Ooms Fonds en de Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap van het Nederlands Uitgeversverbond.