Een businessmodel met kleurpotloden

Kennelijk bestaat er een wereldwijd gevoel voor de schoonheid van een verzameling kleuren. Als je deze enorme verzameling prachtige kleurpotloden in allerlei nuances bij elkaar ziet kun je daar vrolijk of zelfs hebberig van worden. Datzelfde gevoel kun je krijgen bij een kleurenwaaier bij de schilder of de ontwerper.

Het Japanse bedrijf Felissimo komt tegemoet aan dat gevoel voor schoonheid. Ze verkopen niet alleen de 500 potloden met prachtige namen, maar ook mooie presentatiemiddelen. Zo kun je de potloden decoratief aan de muur bevestigen of in een houder op tafel plaatsen. Het bedrijf  bedacht ook een bijzonder businessmodel rondom die aantrekkingskracht: je kunt de potloden alleen op abonnementsbasis kopen. Je krijgt elke maand een set van 25 potloden toegestuurd, 20 maanden lang. Je kunt wel per maand weer opzeggen.

Namen van de kleuren

En het meest inspirerende: men heeft daar ook een conceptueel idee bij. Als je namelijk alles in één keer krijgt pak je toch weer eerst de kleuren die je natuurlijke voorkeur hebben. Nu dwingt het abonnement je om ook eens met andere kleuren aan de slag te gaan en zo nieuwe creativiteit bij jezelf aan te boren. Je moet het maar bedenken…

Slinger Rol

Een set van 25 potloden kost 1800 YEN (ongeveer 16.38 EUR) + 1200 YEN voor verzending naar Europa.

De website van Felissimo